fredag 15. april 2011

Historien om Harry Potter av Melissa Anelli

23. juli 2007 var en av de tristeste dagene i mitt liv. Da leste jeg siste siden i den siste Harry Potter-boka - og gråt, fordi en fantastisk epoke i livet ugjenkallelig var forbi. Sørgeprosessen varte i flere måneder og det spørs om jeg egentlig har klart å komme meg helt enda. Stadig vekk må jeg sjekke om ikke det lovede leksikonet er underveis, eller om Rowling kanskje mot all formodning skulle skrive mer om dette fantastiske trollmannsuniverset. Men det skjer jo aldri...

Gleden og overraskelsen var derfor enorm da jeg begynte å lese denne boka. Melissa Anelli har skrevet en personlig bok om hennes møte med Harry Potter, og videre om opplevelsene hun hadde på innsiden av fenomenet rundt serien. Hun var redaktør for den anerkjente fan-siden The Leaky Cauldron og traff også Rowling selv, i tillegg til å være der ting skjedde, boklanseringer, konserter, mm. Aldri før har en bokserie skapt så mye aktivitet, som Harry Potter. I boken forteller hun levende om forskjellige fans-historier, kuriosa og morsomme ting jeg overhodet ikke visste noe om fra før - ting som kanskje ikke er viktige - men utrolig festlige for en skikkelig Harry Potter-fan.

Anbefales til deg som er Harry Potter-fan og går på ungdomsskolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar